Інформатор Буча, Ірпінь, Гостомель

Блоги

Їде маршрутка, наче собача будка – чи підвищився комфорт у маршрутних таксі Ірпеня разом із ціною?

Останнім часом у маршрутних таксі Ірпеня найпоширенішою темою обговорення є підвищення тарифу на проїзд до Києва. Але окрім цього пасажири ірпінських маршруток часто скаржаться, що ціна за проїзд містом занадто висока. Є населені пункти на Київщині, де пасажири платять менше.

Про це повідомляє  “Інформатор БІГ”.

Насправді на вартість проїзду у маршрутці впливає низка чинників.

Основні з них:

  • Дистанція маршруту;
  • Витрати на паливо та утримання транспортного засобу;
  • Оперативні витрати (оплата праці водіїв, обслуговування, витрати на амортизацію автобусів);
  • Попит та конкуренція;
  • Урбаністичний аспект.

Розрахунок амортизації транспортного засобу – це один з головних процесів розрахунку вартості поїздки впродовж її експлуатаційного терміну.

Загалом, маршрутне таксі №392 Ірпінь – м.Академмістечко має 16 зупинок. Загальна тривалість поїздки близько 35-40 хвилин.

Проїзд з (і до) Києва коштує 40 гривень, по місту – 15.
По Ірпеню маршрутка провезе вас повз 9 зупинок протяжністю 4 кілометри.

У вартість однієї поїздки входить: 1,56% на амортизацію, водій отримує близько 0,075% від ціни одного квитка, 58,33% від вартості квитка йде на пальне.

Згідно з розрахунками, собівартість однієї поїздки становить 9 гривень. Решта коштів є чистим доходом і складає 6 гривень.

Ознайомившись з інфографікою, ви можете порівняти протяжність маршруту та вартість проїзду по місту, в інших населених пунктах Київської області.

Як бачите, 15 гривень – це «такса» проїзду по місту автоперевізників Бучанського району.

В поїздках по місту можна було б обрати інший вид транспорту, але у БІГ-регіоні вибір невеликий: таксі або більш енергозатратний варіант – «своїми двома». Шкода, що муніципального транспорту по місту немає.

Звичайно, можна заощадити (але не на гастрономічному задоволенні) на проїзді, прогулятися й випити смачної кави зранку. Проте сучасний світ змінюється настільки швидко, що ми постійно кудись поспішаємо, і саме тоді на допомогу приходять наші «рятувальники».

Маршрутка – це доступність, швидкість, але не завжди економія. Якщо ви обираєте комфорт, то перемагає в цій номінації таксі, а якщо вигідну ціну, то вибір очевидний.

Підбиваючи підсумок, ми розуміємо, що 15 гривень за 4 кілометри це задорого! Особливо, якщо брати до уваги те, що у інших містах області середня ціна на проїзд нижча порівняно з маршрутом №392 в Ірпені.

Кілометраж також істотно впливає на вартість маршруту, ми бачимо, що ціна не однакова і не завжди є справедливою, ми можемо плати 10 гривень за проїзд у 7 кілометрів та 15 всього за 2 кілометри…

А ще, нагадаємо, що зараз географія маршруту № 392 обмежена і проходить тільки по вулиці Северинівській. Тому врахувавши всі фактори, справедлива ціна проїзду, на нашу думку була б 10 гривень

Вартість маршруту кожних 3-4 роки затверджує місцева влада, як нам відомо нову ціну для маршрутів Ірпеня було затверджено 29 серпня, а нові ціни почали діяти з 11 вересня.

Під час подорожі у маршрутках, ми часто помічаємо брудну підлогу, а також не завжди чисті сидіння. Ще одним великим недоліком є неможливість розрахунку карткою, і це не завжди зручно, оскільки не у всіх є готівка з собою. Дуже часто ми потрапляємо на не дуже привітних водіїв, які можуть хамити. Отож, рівень комфорту у маршрутці практично не змінився, натомість ціна проїзду піднялася.

Раніше “Інформатор БІГ” писав про те, скільки коштує проїзд у бучанських автобусах та про диліжанс: міжміський громадський транспорт «доавтобусної» ери.

Підписуйтеся на наш Telegram-канал та Facebook-сторінку, щоб оперативно дізнаватися актуальні новини БІГ-регіону (Буча, Ірпінь, Гостомель)!

Микола Попко

Нагору