Інформатор Буча, Ірпінь, Гостомель

ЖИТТЯ

Навіщо “перевзувати” автівку?

Взимку вам холодно і слизько у літньому взутті? А вашій машині? Більшість автомобілістів розуміють, що треба змінювати літню шину на зимову. Але не всі.

Інформатор БІГ з посиланням на першого заступника начальника Департаменту патрульної поліції України Олексія Білошицького розповідає, чому варто перевзувати машину.

Олексій Білошицький звертає увагу на те, що ось-ось почнеться  істотне зниження температури, піде сніг, вдарить ожеледь, а отже, машину потрібно підготувати до такої погоди, аби поїздки були безпечними.

“Зимові шини, зимовий омивач, перевірте акумулятор, подбайте про наявність засобів очищення авто від снігу й обмерзання: невелика складна лопата — також може стати в пригоді, закиньте в багажник”, – йдеться у повідомленні.

Втім, посадовець каже, що й досі є  адепти “і так піде”, і розвінчує міфи про непотрібність “перевзувати машину.

Міф 1. У минулому столітті не було поділу на зимові і літні шини, ніхто гуму не змінював залежно від сезону і все було норм.

Правда. Не було норм. Просто виходили з того, що було. Це так само, як ходити в одних і тих же черевиках узимку і влітку, бо інших немає. Є і ще одне застереження: інтенсивність руху й кількість авто у “дідівські” часи були в дуже багато разів нижчі, ніж зараз, тож можна було їздити спокійніше. Однак і в минулому столітті також було проблем зі снігом і ожеледдю, якими вправними водіями й механіками вони не були. Щоправда, водії  “нарощували” зношену гуму,  однак це “нарощування” прямо на трасі під час їзди могло відлетіти.

Міф 2. Поділ на сезонні шини –  лише маркетинговий хід, а насправді різниці немає.

Правда. Різниця є – і вона в хімічному складі літньої та зимової гуми саме з огляду на сезон. Літня розрахована на вищі температури. Під час зниження температури понад 4–7 градусів, літня шина починає “дубіти”, втрачати еластичність і потенціал зчеплення з дорогою, і вже не їде, а ковзає. Зимові шини і за низьких температур мають добре зчеплення з дорожнім покриттям у таких умовах. А ще у них глибший протектор, що збільшує показник безпеки під час руху.

Міф 3. Вправному водієві зимові шини мені не потрібні. Вони для тих,  хто їздити не вміє їздити.

Правда. Закони фізики не залежать від вправності водія. Зчеплення з дорогою на літній гумі значно гірше за низьких температур, отже – й найдовший гальмівний шлях. І водій, у якого машина “перевзута”,  зупиниться швидше в неочікуваній ситуації.

Міф 4. На позашляховику із 4х4 і на літній гумі можна їздити

Правда. Важкі позашляховики потребують зимового “взуття”, бо через великий розмір і більшу вагу автівки кермування на літній гумі нагадуватиме спуск з гори на лижах.

Міф 5. Для економії достатньо та поставити зимові шини тільки на ведучу вісь.

Правда. Насправді необхідно міняти всі 4 шини. Бо навіть зимові шини лише на одній осі в деяких ситуаціях можуть лише додати клопоту — машина легко піде в занос у тих ситуаціях, де могла б зберігати стабільність, якби всі колеса мали зимові “черевики”.

“Керуйте відповідально й нехай усі подорожі будуть безпечними”, – закликає  Олексій Білошицький.

Раніше Інформатор БІГ розповідав про те, що з 15 по 25 листопада в Ірпені на вулиці Київська та Виговського тимчасово обмежать рух транспорту.

Підписуйтеся на наш Telegram-канал та Facebook-сторінку, щоб оперативно дізнаватися актуальні новини БІГ-регіону (Буча, Ірпінь, Гостомель)!

Інесса Швець 

Нагору