Інформатор Буча, Ірпінь, Гостомель

ВЛАДА

Як у Бучі надають адмінпослуги в умовах енергетичної кризи

БІГ-регіон уже не перший тиждень живе в умовах постійних відімкнень електрики та повітряних тривог. Як у такій ситуації громадянам надають адміністративні послуги?

Через напружену ситуацію із повітряними тривогами та наявністю світла в Київській міській держадміністрації заявили, що центри надання адмінпослуг у столиці з 1 листопада припиняють приймати за записом, адже дотримуватися часових меж часто немає змоги. Інформатор вирішив поцікавитися, як у таких умовах працюють ЦНАПи в БІГ-регіоні.

Бучанський Центр надання адмінпослуг розмістився в одному приміщенні з міською радою за адресою: вул. Енергетиків, 12. За словами заступника начальника управління ЦНАПу Артура Лозинського, працюють вони за своїм звичайним графіком: з 8:00 до 17:00. Жодних новацій у наданні адміністративних послуг громадянам у Бучі цього місяця не запроваджували. Адже про запис заздалегідь на певні години не йдеться: талончик із номером черги відвідувачі отримують у вестибюлі, коли вже приходять вирішувати свої питання.

Центр надання адмінпослуг у Бучі на вул. Енергетиків, 12

Енергетично приміщення незалежне: має генератор, тому навіть якщо світло відімкнуть, то в ЦНАПі воно все ж буде. Те саме і з інтернетом – його забезпечує система супутникового зв’язку Starlink. Інша річ, якщо не працюватимуть загальнодержавні електронні реєстри, тоді працівники ЦНАПу нічим зарадити не зможуть – доведеться зачекати.

Прийом громадян також призупиняють під час повітряних тривог. Тоді всі працівники держустанови йдуть до укриттів: їх поруч із міськрадою два. Із відбоєм повертаються до роботи.

ЦНАП енергетично незалежний, тому на час відімкнень електрики не припиняє надавати послуги громадянам

У ЦНАПі надають широкий спектр адміністративних послуг: від місцевого значення й дозвільного характеру до реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців, земельних послуг, будівництва та архітектури.

У ЦНАПі надають широкий спектр адміністративних послуг

Раніше прийом вели також представники обленерго та водоканалу. І саме щодо світла й води нині в бучанців питань найбільше. Але енергопостачальник перевів своїх працівників на віддалену роботу ще на початку пандемії Covid-19, а навколо питання водозабезпечення ситуація й зовсім неоднозначна. За версією місцевої влади, цю послугу нині надає КП «Бучасервіс» – саме до нього й слід звертатися за адресою: вул. Енергетиків, 2.

Найбільше ж роботи нині в працівників паспортного столу. За словами Лозинського, з тих, хто приходить оформити нові документи, лише 25-30% жителі Бучі. Адже звернутися по таку послугу може будь-який громадянин України, незалежно від місця реєстрації й фактичного місця проживання.

Для відновлення роботи паспортного столу в Бучі після деокупації довелося закуповувати нове обладнання, бо ворог знищив те, що було.

Найбільший попит на оформлення паспортів. Лише 25-30% тих, хто звертається по цю послугу, жителі Бучі

У літні місяці попит на оформлення паспортів був надзвичайний: багато людей втратили документи через воєнні дії й відновлювали їх, щойно з’явилася можливість. Восени ж потік відвідувачів загалом трохи зменшився, утім зростання попиту на послугу оформлення закордонних паспортів спостерігають щоразу, як надходить інформація про можливість нового наступу окупанта з території білорусі.

Інформатор також зауважив, що вхід до ЦНАПу обладнано відповідно до інклюзивних вимог: зручний пандус, яким можуть скористатися люди з інвалідністю та матері з візочками, веде до дверей, розташованих ліворуч від центрального входу.

Вхід до ЦНАПу має зручний пандус для візочків

Якщо ж ідеться про адміністративні послуги соціального характеру, то громадянам потрібно звертатися до управління соціальної політики. У його приміщенні за адресою: бульвар Богдана Хмельницького, 5/5А нині триває ремонт – обладнують центральний вхід із великим вестибюлем, де буде рецепція. Поки що ж відвідувачі опиняються спершу в тісному приміщенні, втім на якість надання самих послуг це не впливає, – запевняють працівники.

Управління соцполітики на бул. Б. Хмельницького 5/5-А

Ця будівля також оснащена генератором, хоча для забезпечення роботи великої кількості підрозділів потрібен потужніший, – розповідає керівник управління соцполітики Ірина Пасічна. Свого укриття в приміщення також немає, адреси найближчих сховищ указані при вході.

Найважливіша інформація на дверях управління соцполітики

Сюди громадяни звертаються з питаннями щодо різних видів соціальної допомоги та виплат: коли йдеться про дітей, пенсіонерів, людей із інвалідністю, ветеранів тощо. Особливо актуальні нині звернення внутрішньо переміщених осіб. І це не лише приїжджі, а й місцеві жителі, котрі під час активних бойових дій евакуювалися, а отже набули статусу ВПО. Ірина Пасічна зауважує, що ті громадяни, чиє житло в Бучі було сильно пошкоджене чи зруйноване під час бойових дій, а відтак непридатне для проживання, й далі отримують щомісячну грошову допомогу. А ще спростовує думку, ніби ця сфера діяльності нова для відділу соцполітики, адже війна в країні розпочалася ще 8 років тому, а не в лютому цього року.

Як повідомляв Інформатор, в Україні з листопада зросла ціна термінового оформлення паспорта, а також Єдиний соцреєстр для внутрішніх переселенців запрацював по всій країні.

Підписуйтеся на наш Telegram-канал та Facebook-сторінку, щоб оперативно дізнаватися актуальні новини БІГ-регіону (Буча, Ірпінь, Гостомель)!

Оксана Лук’яненко

Нагору