Інформатор Буча, Ірпінь, Гостомель

ЖИТТЯ

Реєстрація для участі у НМТ: що потрібно знати

Завтра, 14 березня,  о 09.00 стартує реєстрація для участі в цьогорічному національному мультипредметному тесті (НМТ).

Про це повідомляє Інформатор БІГ  з посиланням на Український центр оцінювання якості освіти.

Зазначається, що реєстрація триватиме до 11 квітня включно.

Що потрібно для реєстрації

Зареєструватися можна в безпаперовій формі.

“Щоб зареєструватися для участі в НМТ, потенційному вступникові / потенційній вступниці потрібно буде за допомоги спеціального сервісу, розміщеного на вебсайті УЦОЯО, самостійно створити персональний кабінет (зазначити особисті дані: реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП), прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, дані документа, що посвідчує особу)”, – йдеться у повідомленні.

Також потрібно  виконати в персональному кабінеті такі дії:

  • зазначити реєстраційні дані (контактну інформацію, категорію «випускник поточного року» або «випускник минулих років», указати на потребу створення особливих (спеціальних) умов), вибрати із запропонованих переліків навчальний предмет на вибір і населений пункт в Україні або за кордоном, де він / вона планує проходити НМТ, а також мову складання предметів сертифікаційної роботи;
  • завантажити сканкопії та/або фотокопії реєстраційних документів;
  • надіслати внесену інформацію та копії документів на обробку до регіонального центру оцінювання якості освіти, натиснувши відповідну кнопку в сервісі.

Про документи

УЦОЯО звертає увагу майбутнього учасників НМТ, що, зазначаючи дані документа, що посвідчує особу, потрібно пам’ятати, що паспортні документи громадян України, термін дії яких закінчився в період дії воєнного стану, залишаються чинними, тож якщо є ІD-картка, можна зареєструватися за нею.

Окрім того, бажаючі взяти участь у тестуванні повинні подбати про  отримання РНОКПП, оскільки  це найперше, що потрібно буде зазначити під час створення персонального кабінету на сайті УЦОЯО.

Також  реєстрація передбачає те, що вступник чи вступниця має зазначити свою категорію.

“Випускник минулих років — особа, яка вже має повну загальну середню освіту, тобто має відповідний документ: свідоцтво про повну загальну середню освіту або атестат. Наприклад, якщо ви навчаєтеся на 3 чи 4 курсі коледжу, але вже маєте документ про освіту, то вибирайте категорію «випускник минулих років», а у відповідному полі завантажуйте саме сканкопію / фотокопію свого свідоцтва про освіту. Якщо ж ви навчаєтеся в школі / гімназії / ліцеї або на 1 чи 2 курсі коледжу або закладу професійної (професійно-технічної освіти) і лише цього року здобудете повну загальну середню освіту — указуйте категорію «випускник поточного року» і вибирайте з переліку свій заклад освіти. Вашим документом, що підтверджує інформацію про рівень здобутої освіти, є довідка з місця навчання, у якій має бути зазначено, що ви «завершуєте здобуття повної загальної середньої освіти в (місяць) 2024 року в (назва закладу освіти)»”, – зазначає УЦОЯО.

Якщо вступник  перебуває за кордоном 

УЦОЯО радить тим, хто дистанційно в українському закладі освіти здобуває повну загальну середню освіту, не вибирати під час реєстрації категорії «у закордонному закладі освіти». У цьому випадку потрібно у переліку вибрати «у закладі освіти України» і завантажити довідку з місця навчання про здобуття освіти в українському закладі.

“Під час реєстрації вказують, що навчаються в закордонному закладі освіти, лише ті вступники, які саме в закордонному закладі освіти здобудуть цьогоріч повну загальну середню освіту. Якщо ви цьогоріч здобудете середню освіту за кордоном, а не в Україні, — завантажте копію нотаріально засвідченого перекладу довідки з місця навчання, у якій буде зазначено, що ви «завершуєте здобуття повної загальної середньої освіти в (місяць) 2024 року в (назва закордонного закладу освіти)»”, – наголошують в УЦОЯО.

Предмети і місце на вибір

Під час заповнення реєстраційної форми обов’язковим етапом буде  необхідність обрати із запропонованих переліків навчального предмета на вибір, з якого вступник / вступниця бажає пройти НМТ.

Вступник чи  вступниця за потреби зможе вибрати мову, якою бажає отримати завдання сертифікаційної роботи з математики, та/або історії України, та/або біології, та/або географії, та/або фізики, та/або хімії.

Також потрібно зазначити, у якому населеному пункті в Україні вступник чи вступниця перебуватиме в дні проведення НМТ, або ж зазначити відповідний населений пункт за кордоном. Ці дані потрібні  для розподілу учасників за тимчасовими екзаменаційними центрами.

Нагадаємо, що вступник / вступниця виконуватиме сертифікаційну роботу НМТ в один день у два етапи, кожен з яких триватиме по 120 хвилин, з перервою у 20 хвилин після першого етапу.

Сертифікаційна робота НМТ міститиме завдання з чотирьох навчальних предметів: обов’язкових — українська мова, математика та історія України, і на вибір — українська література, або іноземна мова (англійська, іспанська, німецька, французька), або біологія, або фізика, або хімія, або географія.

Зважте на те, що навчальні предмети, які увійшли до обов’язкових, будуть автоматично зазначені в сервісі реєстрації, тож із запропонованого переліку потрібно буде вказати лише один з предметів на вибір. Реєстрація для проходження тестування з меншої або більшої кількості предметів неможлива.

Завантажте копії документів

За допомогою спеціального сервісу  потрібна завантажити в персональному кабінеті копії документів.

Загалом програма автоматично визначить перелік документів для завантаження відповідно до внесених реєстраційних даних.

Однак є обов’язкові документи, без яких неможливо зареєструватися.

Тож потрібно завантажити сканкопії та/або фотокопії таких документів:

  • паспортного документа або іншого документа, що посвідчує особу, на підставі якого здійснюється реєстрація для участі в НМТ;
  • документа, що підтверджує інформацію про освіту: довідки з місця навчання, яка підтверджує, що особа завершує здобуття повної загальної середньої освіти у 2024 році (для цьогорічних випускників), або свідоцтва про повну загальну середню освіту (для випускників минулих років);
  • документа, що підтверджує внесену інформацію про  реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП): картки платника податків або паспорта громадянина України, до якого внесено дані про РНОКПП.

Якщо потрібно, вступник чи  вступниця має також додати копії інших документів.

“Звертаємо особливу увагу на те, що в разі ненадання тих чи тих копій документів або надання копій, що не відповідають вимогам, вступнику / вступниці буде відмовлено в реєстрації”, – пояснюють в УЦОЯО.

Як дізнатися про свій статус 

УЦОЯО радить після надсилання на обробку реєстраційних даних і документів переглядати інформацію в персональному кабінеті.”Якщо замість повідомлення про успішну реєстрацію і можливість сформувати сертифікат буде повідомлення про потребу виправити недоліки, необхідно якнайшвидше це зробити. Перелік недоліків буде зазначено в самому повідомленні (надання недостовірної інформації, ненадання копій документів або надання копій документів, які не відповідають вимогам законодавства, неможливість створення особливих (спеціальних) умов для проходження НМТ, зазначених у медичному висновку). Виправити й повторно надіслати все на перевірку до регіонального центру можна до 15 квітня”, – кажуть в УЦОЯО.

Які зміни можна вносити 

У персональному кабінеті до 15 квітня можна вносити зміни щодо таких моментів:

  • навчальний предмет на вибір, з якого вступник / вступниця бажає пройти тестування;
  • населений пункт в Україні або за кордоном, де вступник / вступниця перебуватиме в дні проведення НМТ;
  • інформація про потребу в проходженні НМТ під час додаткових сесій.

Раніше Інформатор БІГ розповідав про те, що усього 10 хвилин знадобиться, щоб на порталі Дія подати заяву про отримання субсидії на оплату комунальних послуг, газу та палива.

Підписуйтеся на наш Telegram-канал та Facebook-сторінку, щоб оперативно дізнаватися актуальні новини БІГ-регіону (Буча, Ірпінь, Гостомель)!

Інесса Швець 

 

Нагору