Інформатор Буча, Ірпінь, Гостомель

Корисне

Пропав інтернет? Перезавантажте роутер! Прості поради від інтернет-провайдера

У вас зник вдома інтернет. Ви, звісно, телефонуєте своєму провайдеру. Пояснюєте ситуацію. Розповідаєте, що це жахливо, незручно. Це заважає працювати або навчатися дистанційно. Просите вислати ремонтну бригаду, аби полагодити пошкодження. А вам на тому кінці спокійним голосом говорять коротку фразу: спробуйте перевантажити роутер. Ви обурені і думаєте, що працівник колцентру знущається над вами. Кладете слухавку, перезавантажуєте роутер з відчуттям безнадії. Минає кілька секунд. Нічого не змінюється. Ви знову нервуєте. Але…овва…з’являється WiFi. Чарівним штибом зв’язок відновлюється…

У сучасному цифровому світі, коли інтернет став органічною і незамінною частиною нашого повсякденного життя, роутери виступають невидимими архітекторами безперервного з’єднання. Ці невеликі пристрої насправді є ключовими гравцями в створенні стабільної та швидкої домашньої мережі. Вони відповідають за розподіл та керування трафіком, забезпечуючи не лише доступ до Інтернету, але й безпеку та захист від різноманітних мережевих загроз.

«Інформатор БІГ» поспілкувався з інженером лінійних споруд електрозв’язку та абонентських пристроїв компанії Undernet Олександром Устиновим, який розповів про принцип роботи роутерів та поділився кількома порадами щодо використання обладнання.

Маршрутизатор Wi-Fi (роутер) – це засіб з’єднання з Інтернетом, що підключений до мережі за допомогою кабелю та передає бездротове підключення до інших пристроїв, таких як ноутбук, смартфон, телевізор за допомогою технології Wi-Fi.Початок форми

 – Чи у є Undernet статистика кількості несправностей у абонентів, що стосуються саме роутерів?

– Ні, немає. Ми її в якийсь момент припинили вести, бо очевидні речі не потребують додаткових досліджень. З нашого досвіду, найбільше неполадок у мережі виникає саме на стороні обладнання абонента. Не рідкі випадки і неумисного пошкодження кабелю у квартирі у ході експлуатації.

– Гаразд, в такому випадку, які проблеми з роутерами виникають найчастіше?

– Найпоширеніша проблема – низька швидкість через сигнал Wi-Fi.

– І? Що робити з цим?

– Найчастіше ми радимо перезавантажити роутер. Це дієвий спосіб. Обладнання реагує на перепад в мережі, які трапляються через різні причини, в тому числі через відімкнення електроенергії. Вимкнули світло – вимкнувся роутер. Увімкнули – роутер запрацював. Але він не завжди коректно може запрацювати. Тому є сенс перезавантажити. Просто відімкнути його на пару хвилин, а потім увімкнути знову.

– Гаразд, з цим зрозуміло. Може з ним (з роутером) ще щось трапитись?

– Що завгодно. Можуть бути нещільно під’єднані кабелі. Їх також варто перевірити, якщо перезавантаження не дало результату. Перевіряти щільність під’єднання потрібно і на виході з роутера і на вході до пристроїв. Іноді проблеми з Wi-Fi можуть бути викликані перешкодами від інших мереж. Тоді потрібно спробувати змінити канал Wi-Fi у налаштуваннях роутера. Але це краще робити за вказівками працівників технічної підтримки. Навіть дистанційно можна.

Можуть бути фізичні пошкодження. Впав. Домашні тварини кабель спробували на смак. Різні випадки бувають. Ще про несправності роутерів. Іноді роутери просто виходять з ладу від старості. І тут нема якоїсь магії. Деякі компоненти просто не розраховані на тривалу роботу. Так, електролітичні конденсатори, залежно від умов експлуатації, можуть псуватись за кілька років безперервної роботи. На жаль, деякі роутери забезпечують саме такі умови своїм внутрішнім компонентам. Якщо це сталось, роутер перестає працювати, або починає працювати нестабільно. Зависання, втрата швидкості, хаотичне пропадання сигналу – можливо все.

– Це все, з чим може стикнутися абонент?

Ні. Інколи обладнання  потребує оновлення прошивки. Щоб виправити помилки та покращити його роботу. Іноді потребує, аби налаштування були скинуті до заводських і налаштовані заново.

Якщо ви все ще не можете вирішити проблему, зверніться до вашого провайдера Інтернету.
Є правило: не допомогло перезавантаження – телефонуйте в техпідтримку.

– Які існують види роутерів?

– Різні. І всі вони мають певні характеристики. Існують однодіапазонні, дводіапазонні роутери за типом мережі, з різними функціональними можливостями. Вони також мають відмінність за способом підключення до Інтернету, за додатковими функціями. Їх багато і говорити про якісь характеристики немає сенсу – зрозуміють тільки фахівці. Звичайним абонентам потрібно при виборі обладнання відштовхуватися від власних потреб. Хочеш просто юзати Інтернет, дивитися новини та відео – це один тип обладнання, займаєшся дизайном, програмуванням – це інше. Займаєшся геймерством – то ще один тип обладнання. Тобто абонент має певні потреби – ми радимо певний сегмент обладнання.

Відповідно до вимог та характеристик, роутери  й вартують по різному. Бюджетні роутери виконуватимуть базові функції, обладнання середнього цінового сегменту може мати додаткові функції та покращені характеристики, а висока ціна часто зумовлена високим рівнем продуктивності, якістю роботи та розмаїттям функціоналу.

– Які є лайфхаки, щоб абонент самотужки міг перевірити коректну роботу свого роутера?

– Необхідно підключити інтернет-кабель безпосередньо до пристрою, наприклад, ноутбуку. Тоді вже стане зрозуміло, чи проблема в обладнанні, а саме в роутері, чи причина якась інша.

Вибір роутера може здатися складним завданням, адже на ринку представлено безліч моделей з різними характеристиками та цінами. Тому фахівці інтернет-провайдера Undernet радять зробити вибір на користь дводіапазонних роутерів, а саме: стандарт Wi-Fi  (Wi-Fi 5 (802.11ac);Wi-Fi 6 (802.11ax).WAN порт 1 гігабіт.

Раніше “Інформатор БІГ” писав про те, як комунікують інтернет-провайдери зі своїми абонентами, про те, що телеканали медіагрупи Starlight Media є у вільному доступі «Омега» ТБ та «Megogo», – UnderNet, а також про Інтернет, який працює без електроенергії. Все про новітню технологію PON від інтернет-оператора UNDERNET.

Олександра Ломачук 

Нагору